جدول پخش برنامههای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۲۹۶
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جدول پخش برنامههای صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ به شرح زیر اعلام شده است.
تهیه و تولید برنامههای تلویزیونی در این روزهای کرونایی کاری سخت است، اما گروه برنامه سازان برای شادی مردم و به ویژه پرکردن اوقات فراغت کودکان در تلاش هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما یکی از مشکلاتی که این روزها برنامهسازان تلویزیونی و تولیدکنندگان محتواهای فرهنگی با آن دست به گریبان هستند بحث رعایت شیوهنامههای بهداشتی و الزامات پیشگیری از شیوع کروناست.
از سویی باید برای مردمی که دائم تشویق به ماندن در خانه میشوند برنامه تولید شده و آنان ترغیب به گذراندن بخشی از ساعات خود از طریق تماشای تلویزیون شوند و از سوی دیگر برنامهسازان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی در این دوران تحت فشار رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت عوامل هستند.
با مشاهده جدول برنامههای صدا و سیما میتوانید از زمان پخش برنامههای سیما مطلع شوید و برای دیدن آنها برنامه ریزی کنید.
تلویزیون
رادیو
سینمایی/تکرار ۰۰:۰۰
شب های بام ایران-تکرار ۰۱:۱۵
طنز پیشگان ۰۲:۳۰
دلنوازان ۰۴:۰۰
مناجات امیرالمؤمنین ۰۴:۳۰
لحظه های آسمانی ۰۵:۲۰
پل های تاریخی ۰۵:۴۰
سیاره زمین ۰۶:۰۵
راز دیار برفی ۰۷:۲۰
روز نو ۰۸:۱۰
سریال مردان سایه ۰۹:۰۰
زیر یک سقف-تکرار ۱۰:۰۰
گلدسته های دعا ۱۱:۴۵
مردم و مسئولان ۱۲:۳۰
فصل طلایی ۱۳:۳۰
جشنواره سینمایی ۱۴:۰۰
کنکور اسان ۱۵:۳۰
بچه ها سلام -تکرار ۱۶:۰۰
خبر ۱۷:۰۰
ویژه اذان مغرب ۱۷:۴۵
ابر ماهی ها ۱۸:۱۰
پلاک ۲۲ ۱۹:۱۰
سلامی به بهشت ۱۹:۴۵
خبر ۲۰:۰۰
فصل نقره ای ۲۰:۴۰
شب های بام ایران ۲۱:۰۰
سریال مردان سایه ۲۲:۰۰
خبر ۲۳:۰۰
سریال بانوی سردار ۲۳:۳۰
خبرهای کرونا ۰۰:۲۵
شب های ایران ۰۰:۳۰
سازیان ۰۲:۰۵
اقتصاد پایدار ۰۳:۰۰
قرار شاعرانه ۰۳:۱۵
گنجینه فرهنگ ۰۳:۴۵
راه ولایت ۰۴:۱۵
گل بنگ ۰۴:۲۰
نمایش ۰۵:۰۰
هی جار ۰۵:۳۰
تسنیم ۰۶:۰۰
چه حال چه خور ۰۶:۳۰
خبر بامدادی استان ۰۷:۰۰
صبح پیروزی ۰۷:۰۵
خبر ۰۸:۰۰
نام آوران سرزمین من ۰۸:۳۵
پرس و جو ۰۸:۴۵
پیک روز ۰۹:۰۰
زندگی جاریست ۰۹:۱۵
اخبار ۱۰:۰۰
هوای زمین ۱۰:۱۰
شکوفه ها ۱۰:۱۵
هی جار ۱۰:۳۰
اخبار اقتصادی ۱۱:۰۰
جلوه های ایثار ۱۱:۱۵
در حریم نور + مقدمات اذان ظهر ۱۱:۳۰
راه ولایت ۱۲:۲۰
مردم مسئولان ۱۲:۳۰
ارتباط با فرمانداران ۱۳:۲۵
نمایش ۱۳:۳۰
خبر سراسری ۱۴:۰۰
پیک روز ۱۴:۴۵
شما بپرسید ۱۵:۰۰
اخبار استان ۱۶:۰۰
زنگ انقلاب ۱۶:۲۰
جشن انقلاب ۱۶:۳۵
خبر ۱۸:۰۰
جاده جوانی ۱۸:۳۰
جلوه های ایثار ۱۹:۱۵
دانش بینش ۱۹:۳۰
بنگ آبادی ۲۰:۰۰
گام دوم ۲۰:۴۵
شب فیروزه ای ۲۱:۳۰
نمایش ۲۳:۰۰
دلنوازان ۲۳:۳۰
انتهای پیام/ف
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: جدول پخش برنامه صدا و سیما تلویزیون و رادیو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
گروه اندیشه: در یادداشتی که امیر ناظمی در کانال خود منتشر کرده، که خود برگرفته از کتاب تازه منتشرشده «ضربه سخت انتشارات شرق» است، مردم ایران را از سرنوشت شوم سیزیف برحذر می دارد که سیزیف استعاره ای است از تکرار کشنده و تلاشی نافرجام. ناظمی که خود از زمره نو نهادگرایان محسوب می شود، در یادداشت زیر معتقد است که تنها با حکومت قوی و جامعه قوی است که می توان از مدار ملال آور تکرار، رهایی جست، و بدون جامعه قوی، امکان عبور از مدار توسعه نیافتگی و ورود به دالان باریک آزادی محال می شود. این یادداشت در زیر از نظرتان می گذرد.
ما و تکرار بیهوده تاریخ:
ناظمی در مطلب خود یادآور می شود که «سیزیف راز خدایان را فاش کرده و به همین دلیل، محکوم شده بود تا سنگی بزرگ را بر بالای قلهای ببرد. اما سنگ هر بار از بالای قله به پایین میغلتید و سیزیف دوباره آن را به بالا میبرد، اما سنگ دوباره به پایین میغلتید و دوباره و دوباره و دوباره...»
از نظر ناظمی «سیزیف استعارهای است از تکرارِ کشندهی تلاشی نافرجام.» او در ادامه به نگاه آلبر کامو برای رهایی سیزیف از بن بست اشاره می کند می نویسند: « او محکوم به تکرار چرخهای پایانناپذیر و بیحاصل بود. با وجود اینکه تاریخ، رویدادهای شکلدهنده به امروز ماست، ناآگاهی ما از آن میتواند تاریخ را به الگوهایی تکرارپذیر از تلاشهای نافرجام تبدیل کند؛ الگوهایی تکرارپذیر که تا زمانی که اسیر آنها باشیم، توان خروج از چرخههای تکراریشان را نداریم و گویی در اسطورهی سیزیف زندگی میکنیم. آلبر کامو پیروزی او را در آگاهی میداند، به همان شیوهای که رهایی از چرخههای تکرارپذیر تاریخ فقط با خودآگاهی جمعی است که پایان مییابد؛ در غیر این صورت، ما نیز محکوم میشویم به تکرار چرخهای پایانناپذیر و بیحاصل.»
پاندولی میان استبداد و هرجومرج:
این پژوهشگر حوزه عمومی سپس با اشاره به نحوه تعامل جامعه و دولت در ایران اشاره کرده می نویسد: «وقتی حکومتها فشارها را از حد گذرانده و از آستانهی تحمل جامعه (یا همان حدِ نهایی قدرت حکومت) عبور میکنند، یک ضربهی سخت دریافت میکنند. ضربهی سخت است که حکومتها را از ادامه دادن به قدرت بازمیدارد. در حقیقت ضربهی سخت به حکومت است که منجر به تغییر حکمرانان در ایران میشود. به دنبال این ضربهی سخت است که جامعهی ایرانی به دنبال سهم خود از قدرت حرکت میکند، اما به دلیل آنکه ظرفیتهای نهادی لازم برای حکمرانی و مدیریت این قدرت را ندارد به سرعت در دام یک هرجومرج دستوپا میزند.این هرج و مرج نیز به سرعت منجر به مقاومت حکومت شده و به این ترتیب، جامعه از آستانهی تحمل حکومت رد میشود و حکومت (فارغ از آنکه در دست چه کسی باشد)، در واکنشی طبیعی، به دنبال بازپسگیری قدرت انحصاری خود برمیآید. بنابراین ضربهی سختِ بعدی از دل این رد شدن از آستانهی تحمل حکومت رنگ میگیرد.»
او در ادامه می نویسند: «ضربههای سخت پیدرپی و گیجیهای بامداد خمارِ پس از آنها الگوی تکرارشوندهی تاریخ ایران در ۲۵۰ سال اخیر بوده است. جامعهی ایرانی با هر ضربهی سخت بخشی از توانمندیهای خود را از دست داده و پس از هر ضربهی سخت مجبور شده است زمان و انرژیاش را صرف بازسازی توانمندیِ ازدسترفته کند. محکومیت تکرار بیهودهی گذشته فقط با یک خودآگاهی جمعی میتواند پایان یابد؛ جایی که خودآگاهی جمعی به ما یاد میدهد از دالان باریک به سرعت به بیرون پرتاب نشویم و بتوانیم با کنترل خود، توازن میان قدرت حکومت و قدرت جامعه را حفظ کنیم و در دالان باریک به حرکت ادامه دهیم.»
الگوی این رفتار تکرارشونده در نمودار زیر به نمایش درآمده است.
جامعه آونگی
ناظمی ادامه «حرکتهای زیگزاگی در میانهی دو دیوارهی صخرهای» را «تکرار اصلی در تاریخ ایران می داند و به ویژگی ایجاد شده در آن یعنی ویژگی آونگی اشاره می کند: «دورههای متعددی از هرجومرج و استبداد ایران را تبدیل به جامعهای آونگی (پاندولوار) کرده است. این تکرارها فرصت حرکت آرام در میان دالان باریک را از ما ربودهاند و با ضربههای متناوب سخت، ما را در میانهی دو دیواره گروگان گرفتهاند. در این الگوی تکراری، حکومتها آنچنان به سرعت به سمت بیشترین حد قدرت حکومت حرکت میکنند و از تمامی سازوکارهای استبدادی برای تمرکز قدرت بهره میبرند که سرنوشت محتوم ایران ضربههای سختِ مکرر میشود.»
شاید حکومت مغ های زرتشتی در زمان ساسانیان الگوی نظری ناظمی باشد که می نویسد: « حکومتهای شیفتهی استبداد، بیتوجه به آستانهی تحمل جامعه، چنان بر جامعه سخت میگیرند که عصیان جامعه در قالب انقلابها و درگیریهای نظامی و گاهی نیز توسل به قدرتهای خارجی تنها راه بازگشت قدرت به جامعه دانسته میشود. حکومتهای استبدادی به صورت همزمان ظرفیتهای حکمرانی جامعه را نیز کاهش میدهند؛ ظرفیتهایی که میتوانند نظام حکمرانی را از طریق مشارکتورزی جامعه توانمندتر کنند.به این ترتیب، حکومت استبدادی هم توانمندی حکومت و هم توانمندی جامعه را همزمان کاهش میدهد؛ در نتیجه، از یک سو، با یک ضربهی سخت، حکومت تغییرات شدید میکند و ثبات جامعه تضعیف میشود و از سوی دیگر، زمانی که جامعهی ایرانی پس از آن ضربهی سخت به حکومت، قدرت جامعه را بازپس میگیرد، فاقد توانمندی لازم برای حکمرانی میشود و به سرعت به سوی هرجومرج میرود.»
تحلیل و تجویز راهبردی
در آخر ناظمی سه راهبرد اصلی برای برون از این وضعیت که به پایداری دولت و جامعه منتهی می شود، به شرح زیر ارائه می دهد:
۱-مهمترین پروژه توسعه در ایران ایجاد ظرفیتهای نهادی برای توانمندسازی جامعه است.
۲-هر سازوکاری که بتواند جامعه را توانمند کند، بر هر پروژهای که قدرت دولت را افزایش دهد اولویت دارد.
۳-تلاش برای کاهش قدرت حکومت، تا مادامی که همراه با ایجاد ظرفیتهایی برای توانمندسازی جامعه نباشد، در بهترین حالت منجر به هرجومرج میشود و چیزی جز تکرار یک تاریخ بیهوده نیست.
*پژوهشگر سیاستگذاری عمومی و معاون سابق وزیر ارتباطات
بیشتر بخوانید:
که شب می گذرد! نوروز به مثابه نهاد توسعه
سایهروشن یک شاه یا یک ملت؟
درسی که باید از جنبشهای زنان آموخت (به مناسبت ۸مارس)
انتخابات در جامعه فحشزده
مهندسان عاشقپیشه و مهندسان قاتلپیشه
216216
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902758